Minna Technologies in 160 miljoner- ambitionen är nu att växa utanför Europa. ”Det finns intresse från banker i hela världen”, säger vd:n Joakim Sjöblom.
Teknikbolaget Minna Technologies som tidigare varit med i Business Challenge lanserade 2016 sin app under varumärket Mina Tjänster. Affärsidén var att hjälpa konsumenter att optimera pris och innehåll för abonnemang som telefoni, el och försäkring. De tog även ansvar för att avsluta de prenumerationer som användaren inte längre vill ha.
På senare tid har dock bolaget rört sig mot att bli en leverantör åt andra finansiella bolag. Minna Technologies säljer i stället den tekniska lösningen till banker, som får möjlighet att bygga in tjänsten i sina egna appar. I dag har man totalt sex banker på kundlistan – däribland nederländska ING, brittiska Lloyds och svenska Swedbank.
Under 2020 har Minna Technologies lagt mycket resurser på att stärka sin regelefterlevnad, berättar Joakim Sjöblom, eftersom bankerna ställer höga krav på säkerhet.
I år ska bolaget satsa vidare på en tjänst som hjälper konsumenter att även starta nya abonnemang, i det fall det kan leda till besparingar och lägre kostnader.
Comments