Entreprenörerna Nina Akbari och Arbilina Nissan står bakom Dashl som vill digitalisera skönhetsbranschen genom sin e-handel och bokningsplattform.
Bolaget grundades för fyra år sedan och var 2017 med och tävlade i Business Challenge med en topp 3 placering. Därefter har de lockat tunga investerare som klädjätten H&M, Cristina Stenbeck samt investeringsbolaget Invest In Her.
Under förra sommaren fyllde de befintliga ägarna på med 5,5 miljoner kronor för att finansiera Dashls lansering i Tyskland.
Grundarna berättar om den tuffa tiden under pandemin – och hur den andra vågen kom att sätta stopp för deras internationella satsning.
”Precis när vi skulle lansera i Tyskland kom en andra våg och allting stängde ned. Vi hade anställt ett färdigt team där borta men fick pausa det”, berättar Nina Akbari.
Nu blickar bolaget framåt och spår en “beauty-boom” när samhället börjar att gå tillbaka till det normala efter pandemin.
”Många har suttit hemma nu och nördat in sig på och beställt skönhetsprodukter. Man talar om en ’roaring 20s’ liknande beauty boom där är vi i perfekt läge med våra snabba on- the-go behandlingar” säger Nina Akbari.
コメント